Young Professional Interne Communicatie

Locatie: Wognum, Noord-Holland
Datum Geplaatst: 25-01-2017
Ben jij net afgestudeerd en maakt goede, heldere interne communicatie jou blij? Ben je zelfstandig en durf je te werken in een uitdagende, dynamische omgeving? Bij deze gemeente krijg je ruimte om jouw ideeën te laten zien en om te leren!

De organisatie
Waarde toevoegen voor haar inwoners, dat is waar ze het in Gemeente Medemblik voor doen. Ze gaan er voor om in 2018 de meest tevreden inwoners van Noord-Holland te hebben. Dit realiseert Medemblik door projectmatig te werken vanuit hun 4 kernwaarden: klantwaarde creëren, samenwerken, verantwoordelijkheid nemen en continu verbeteren. Werken bij Medemblik betekent samenwerken in een dynamische omgeving met aandacht voor innovatieve ideeën en duurzaamheid. 


Het team communicatie
Je komt te werken in een professioneel team met Harry, Yildiz en Jolanda (communicatie-adviseurs) en Ria en Tessa (medewerkers communicatie). De organisatie zit midden in een veranderingstraject en wil daarom een nieuwe visie op interne en externe communicatie. Het team communicatie heeft hier al de eerste stappen in gezet, zoals: een organisatieonderzoek, de ontwikkeling van een corporate ID, de vervanging van het intranet voor een sociaal intranet. Ze hebben ook de eerste stappen gezet voor narrowcasting om de medewerkers continu op de hoogte te houden van de actuele ontwikkelingen. 

De baan
Jij gaat de interne communicatie binnen Gemeente Medemblik opzetten. Uiteraard heb je heldere ideeën over hoe we dat het beste kunnen doen. Interne communicatie  zetten we in om de medewerkers op de hoogte te houden zodat iedereen  weet wat er in de organisatie speelt. Denk hierbij aan strategische ontwikkelingen, de corporate ID en de integratie van ‘Het nieuwe werken’ maar ook aan het verminderen van het aantal interne mails. 

Je brengt in beeld wie de belanghebbenden bij een goede interne communicatie zijn. Van daaruit onderzoek je de behoefte van alle stakeholders. Jij hebt hier frisse ideeën over! Met deze kennis ontwerp je hoe de interne communicatie eruit moet zien. Niet alleen op papier, je zorgt ook voor de uitvoering. Dit vraagt van jou dat jij een creatieve analytische denker bent, maar ook een echte doener. Daarnaast ontwikkel je narrowcasting verder door naar de volgende fase. Je houdt van eigen verantwoordelijkheid, je komt je afspraken na en anders trek je tijdig aan de bel, als basis hiervoor dient het stappenplan dat je daarvoor opstelt. Bovenal ben jij leergierig en heb je positieve energie om de interne communicatie te vernieuwen!

Kortom: 
  • Je onderzoekt waar de organisatie nu staat en naartoe wil.
  • Je onderzoekt bijvoorbeeld met een panel welke communicatiemiddelen bij de wensen van alle betrokkenen passen;
  • Je ontwikkelt een intern communicatieplan;
  • Je zorgt voor praktische uitvoering van dit plan.;
  • Je ontwikkelt het narrowcasting verder uit tot een succes;
  • Je brengt de corporate id verder tot leven;
  • Je leert de organisatie nog beter communiceren!

Hierbij krijg je begeleiding van een persoonlijke mentor. Die faciliteert je bij het maken van een goed ontwikkelplan. Je doet ook actief mee aan een programma van opleidingen en interne ontwikkelingen. De West-Friesland Academie biedt daarin inspirerende cursussen en workshops over bijvoorbeeld: projectmatig werken, meester in je leiderschap, netwerken, mindfulness, presenteren charisma en uitstraling.
 
Dit ben jij! 
  • WO-opgeleid, bijvoorbeeld: Communicatie- en informatiewetenschappen, Journalistiek, Media en Communicatie of Taal en Communicatie;
  • Met 0-2 jaar werkervaring;
  • Geïnteresseerd in interne communicatie;
  • Projectmatige werker;
  • Niet bang om fouten te maken;
  • Iemand om mee te lachen;
  • Goede sociale en communicatie vaardigheden (zowel mondeling, als schriftelijk);
  • Doortastend;
  • Kwaliteitsgericht;
  • Klantgericht;
  • Een verbinder;
  • Vind het leuk om samen te werken.
  • Je bent een creatief analytisch denker, maar vooral ook een echte doener!

Wat kun je verwachten?
  • Een leuke baan voor 32 - 36 uur per week. 
  • Je bent gedurende 1 jaar rechtstreeks in dienst bij de gemeente.
  • Je werkt in een professioneel team met informele sfeer.
  • De mogelijkheid om een gemeentelijke organisatie te leren kennen en brede werkervaring op te doen.
  • Afhankelijk van opleiding en ervaring zal aanstelling plaatsvinden in schaal 9, salaris minimaal € 2.527,- en maximaal € 3.712,- bruto per maand bij een 36-urige werkweek.


Meer weten?
De werving en selectie van deze procedure is uitbesteed aan Publiek Netwerk. Meer informatie over deze vacature is verkrijgbaar bij Anouk Damen, 06 29303702 of anoukdamen@publieknetwerk.nl  of Karin Noordermeer, 06 12 92 87 82 of karinnoordermeer@publieknetwerk.nl.

Solliciteer!
Interesse in de functie? Stuur de WORD-versie van je CV en motivatiebrief ZSM in via onderstaande sollicitatiebutton.

 
of
this job portal is powered by CATS