Teammanager Beleid-, Bedrijfs- en Ingenieursbureau

Locatie: Hoorn, Noord-Holland
Datum Geplaatst: 18-05-2018
Ben jij een enthousiaste, gedreven en deskundige leidinggevende met ervaring in het fysieke domein? Ben jij een inspirerende, veranderingsgerichte leider die medewerkers wil coachen in hun ontwikkeling? En heb je de ambitie om samen met de medewerkers het beheer van de stad op de kaart te zetten? Dan is Hoorn op zoek naar jou!
 
De organisatie
Bij de gemeente Hoorn wordt samen met inwoners, ondernemers en organisaties gewerkt aan de toekomst van de stad. Ruim vijf honderd medewerkers werken met plezier samen met en voor de 72.000 inwoners. Lef, ondernemingszin en denken vanuit de stad staan daarbij centraal. Volgens haar medewerkers hoort de gemeente Hoorn bij de Beste Werkgevers van Nederland. Hier is Hoorn  trots op. De historische havenstad Hoorn is niet alleen een fijne plek om te wonen en bezoeken, maar ook om te werken.
 
Het team Beleid-, Bedrijfs- en Ingenieursbureau (40 fte.) werkt in nauwe samenwerking met het (uitvoerende) team Onderhoud en Beheer aan het beheer van de stad. Twee teammanagers geven ieder leiding aan hun team en zijn samen verantwoordelijk voor de resultaten in het beheer van de stad. Op dit moment werken we aan een verandertraject en doorontwikkeling van de organisatie. Een inrichtingsplan voor een toekomstbestendig beheer van de stad ligt klaar. De contouren van dit plan zijn samen met de medewerkers van de teams ontwikkeld. Onze twee teammanagers – waaronder de nieuwe teammanager - vervullen een spilfunctie in dit verandertraject.

Inhoud van de functie
Als teammanager ben je enthousiast om mee te bouwen aan een organisatie in ontwikkeling. Jij bent de cultuurdrager die de beoogde koers van de gemeente uitstraalt en een nieuwe weg inslaat. Je weet wat erbij komt kijken om verandering te realiseren, je kunt hierop anticiperen en je creëert draagvlak. Je bent zowel intern als extern een echte netwerker. Het ‘’van buiten naar binnen denken’’ is je tweede natuur, je denkt in mogelijkheden en bent nieuwsgierig, innovatief en transparant. Je geeft leiding aan 40 medewerkers. Daarnaast heb je als teammanager de volgende taken en verantwoordelijkheden:
 
  • Uitvoering geven aan het inrichtingsplan en begeleiden van het verandertraject.
  • Leiding geven aan het team BBI; er voor zorgen dat medewerkers beschikken over de middelen en vaardigheden die nodig zijn om resultaten te behalen en te functioneren in een veranderende (werk-)omgeving.
  • Professionaliseren in het capaciteitsvraagstuk van lijn en programmagestuurde opgaven
  • Stimuleren van het lerend vermogen van medewerkers, ruimte en vertrouwen geven, versterken van de samenwerking binnen en buiten de teams.
  • Managementverantwoordelijkheid voor de bedrijfsvoering en de resultaten binnen de gestelde financiële-, kwaliteits- en beleidskaders.
  • Actieve bijdragen leveren aan de realisatie van de organisatiedoelen en versterken van de functionele verbinding tussen de teammanagers.
Jouw profiel
Als Teammanager BBI ben je een inspirerend leider die op een coachende en faciliterende wijze leiding geeft. De focus in de aansturing ligt op de rol van coach: de verantwoordelijkheid voor de medewerkers en de ontwikkeling van ieders waarde voor de organisatie. Je denkt daarbij in kansen en mogelijkheden. Zo kijk je ook van nature naar medewerkers. Je weet met je stijl van leidinggeven medewerkers te stimuleren om resultaatgericht en professioneel te werken en het kwaliteitsbewustzijn verder te ontwikkelen.
Je hebt de ambitie om samen met de medewerkers de komende periode het beheer van de stad op de kaart te zetten. Je beschikt hierbij over de volgende competenties:
  •  Analytisch vermogen
  • (Verbindend) leiderschap
  • Besluitvaardigheid
  • Innovatie-/vernieuwingsgericht
 
Hiernaast:
  • Heb je een relevante afgeronde academische opleiding en affiniteit met het werkveld (civiele techniek, beheer openbare ruimte, mobiliteit en gebouwenbeheer)
  • Ervaring met leidinggeven aan professionals.
  • Aantoonbare managementkwaliteiten in een vernieuwingsgerichte organisatie
  • Bij voorkeur ervaring met het werken in een matrixorganisatie.
  • Heb je kennis van veranderkunde, procesmanagement en moderne bedrijfsvoering op het terrein van financiën, HRM en ICT om integraal management te kunnen uitoefenen.
Dit is het aanbod
Je komt te werken in een gemotiveerd team en de dynamische omgeving van het fysieke domein. Naast een 36-urige werkweek kun je rekenen op goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een Individuele Keuze Budget (IKB). Het IKB bedraagt 16,8 % van je brutosalaris en kun je vrij inzetten voor het kopen van extra verlof, aanvulling op salaris etc. Je kunt hiermee keuzes maken die passen bij jouw levensfase, persoonlijke wensen en doelen. Ook kun je via de eigen West-Friesland Academie cursussen en trainingen volgen. En behoren flexibele werktijden, een laptop en smartphone en een goede pensioenvoorziening bij het ABP tot het arbeidsvoorwaardenpakket. Het brutojaarsalaris is afhankelijk van je opleiding en ervaring en hoe je je IKB inzet en bedraagt maximaal € 77.368,- per jaar (schaal 12) op basis van 36 uur.

Solliciteren
Word jij enthousiast van deze uitdagende functie? Dan zien wij jouw sollicitatie met belangstelling tegemoet! Solliciteren kan door het insturen van je brief en CV via onderstaande sollicitatiebutton. Een assessment kan deel uitmaken van de procedure.
 
Meer informatie
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Angeline Dekker-Valks van Publiek Netwerk, 06-12569245 en angelinedekker@publieknetwerk.nl
 
 
of
this job portal is powered by CATS