Teammanager Bedrijfsvoering

Locatie: Landsmeer, Noord-Holland
Datum Geplaatst: 06-12-2018
Ben jij een initiatiefrijke, verbindende en resultaatgerichte leidinggevende met ervaring in bedrijfsvoering? Schakel je gemakkelijk, houd je overzicht en ben je politiek- bestuurlijk sensitief? En werk je graag in een organisatie waar de lijnen kort zijn en je invloed groot? Dan is Landsmeer op zoek naar jou!
 
Gemeente Landsmeer
De gemeente Landsmeer is een prachtig gelegen groene gemeente vlak boven Amsterdam, tussen stad, natuurgebied en water. De gemeente bestaat uit drie kernen: Landsmeer, Den Ilp en Purmerland en heeft 11.000 inwoners. Een gezellige, maar ook vooral een inspirerende gemeente, vol met bezige mensen, internationale bedrijven, ambitieuze sporters, kunstenaars en een bloeiend verenigings- en schoolleven. Bewoners en toeristen genieten van wat de gemeente te bieden heeft.
 
Organisatie             
De gemeente Landsmeer is een aantrekkelijke en financieel gezonde gemeente. Landsmeer wil voor haar inwoners en ondernemers een doelmatige en dienstverlenende organisatie zijn. Daarom is de organisatie in ontwikkeling. De structuur is recent aangepast. De organisatie bestaat uit 7 teams: (1) Fysiek Beleid en Projecten (2) Beheer en onderhoud Openbare Ruimte (3) Sociaal Beleid (4) Sociaal Uitvoering (5) Publiekscontacten, Vergunningen en Handhaving (6) Bedrijfsvoering en (7) Ondersteuning. De kerndoelen zijn: eigen verantwoordelijkheid, initiatief, integraliteit, focus op projectmatig en resultaatgericht werken en van buiten naar binnen werken. In 2019 zal het aantal medewerkers groeien naar zo’n 100. De organisatie heeft een platte structuur; kenmerkend zijn de korte lijnen, de informele sfeer, betrokken en loyale medewerkers.
 
Jouw team
Je gaat leidinggeven aan het team Bedrijfsvoering. Dit team bestaat uit 12 medewerkers, die werken binnen Personeel en Organisatie, Financiën, Communicatie en Juridische Zaken. De ambitie van het team Bedrijfsvoering is om blijvende meerwaarde te leveren aan de organisatie en het bestuur. Hierdoor wordt veel werk verzet. Belangrijke elementen die hierbij een rol spelen zijn het professioneel en politiek sensitief invullen van het adviseurschap, integraal denken en werken met oog voor het samenbrengen van verschillende belangen, zaakgericht werken en verbinden en het stimuleren van goed opdrachtgever- en opdrachtnemerschap.
 
Wat ga je doen?
Als teammanager ben je in staat om situationeel leiding te geven en word je enthousiast van het doorontwikkelen van het team. Integraliteit, coaching, samenwerking en borging zijn hierbij belangrijke sleutelbegrippen.
 
In de functie van Teammanager Bedrijfsvoering heb je de volgende taken en verantwoordelijkheden:
  • Je draagt zorg voor de goede uitvoering van de hoofdtaken van het team en maakt het mogelijk dat medewerkers eigen en gezamenlijke verantwoordelijkheid nemen in de uitvoering van de werkzaamheden.
  • Je coacht en faciliteert medewerkers in het uitvoeren van hun taken en werkzaamheden en hun ontwikkeling.
  • Je hebt een visie op bedrijfsvoering en vertaalt deze door naar concrete acties voor het team.
  • Je ziet het als een uitdaging om de veranderopgave voortkomend uit het fusietraject met je team tot een succes te maken en bevordert de intensivering van de ambtelijke samenwerking met de beoogde fusiepartners.
  • Bij projecten zorg je voor goed opdrachtgeverschap-opdrachtnemerschap en stemt daarin periodiek af met programmamanagers en/of de ambtelijk opdrachtgever.
  • Je hebt een cruciale adviserende rol in de bestuurlijke staven en zorgt voor tijdige en kwalitatief goede stukken voor college en raad.
  • Tevens participeer je in het teammanagersoverleg en draag je actief bij aan de doorontwikkeling van de organisatie, samen met je collega teammanagers. 
Behalve bovengenoemde taken geef je met je team invulling aan de volgende taken en projecten:
  • Binnen Personeel & Organisatie wordt concreet invulling gegeven aan het organisatieontwikkelplan ‘Anders met elkaar vooruit; onze ontdekkingsreis!’. Instrumenten als 360 graden feedback en coaching worden ingezet. Tevens staat het nieuwe werken op de agenda. De samenwerking met Waterland staat nadrukkelijk op de P&O agenda. In 2019 smelten beide teams samen tot één P&O-team, die voor beide organisaties werkt.
  • Taken en projecten binnen Financiën betreffen o.a. het ontwikkelen van business control en de introductie van Lias. Ook wordt gewerkt aan het verbeteren van de managementinformatie en de digitalisering van het facturatieproces
  • Het doorontwikkelen van communicatie in de organisatie staat hoog op de agenda. Zo ook het verder intensiveren van participatietrajecten en de ontwikkeling van medewerkers hierin is. Het doorontwikkelen van social media, de website en andere communicatiemiddelen staat eveneens op de agenda binnen Communicatie.
  • Het verstevigen van de juridisch control vormt een belangrijk thema binnen Juridische Zaken.
 
Jouw profiel
Je beschikt over de volgende kennis en ervaring:
  •  Brede ervaring op het vlak van het managen van bedrijfsvoeringsvraagstukken
  • Minimaal 3 jaar ervaring met leidinggeven aan een team in een meerledige (bij voorkeur publieke of maatschappelijke) organisatie
  • Brede achtergrond op het gebied van bedrijfsvoering, affiniteit met financiën is een pré
  • HBO+/WO werk- en denkniveau
 
Tevens beschik je over de volgende competenties:
  • Visie
  • Analytisch vermogen
  • Omgevingsbewustzijn
  • Politiek bestuurlijke sensitiviteit
  • Mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
  • Coachingsvaardigheid
  • Verbindend vermogen
  • Netwerken
  • Stressbestendig
  
Wat biedt de gemeente Landsmeer?
Je krijgt een boeiende functie met veel afwisseling en verantwoordelijkheid. Het salaris voor deze functie is afhankelijk van opleiding en ervaring en passend bij het niveau van de functie. De gemeente Landsmeer kent uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een Individueel Keuze Budget van circa 17,05% van je bruto jaarsalaris. Je beschikt zelf over dit budget en kunt keuzes maken op gebied van verlofuren en geld. Je bepaalt zelf wanneer je welk deel ervan laat uitbetalen, bovenop je maandelijkse salaris. Ook zijn er veel ontwikkelingsmogelijkheden en kun je deelnemen aan de Landsmeer academie.
 
Solliciteren
De reactietermijn voor deze vacature is intussen gesloten. Je kunt niet meer reageren. 
 
Meer informatie
Heb je vragen of wil je meer weten over deze functie, neem dan telefonisch contact op met Angeline Dekker-Valks (06-12569245) of Marjan de Wit (06-47695907) van Publiek Netwerk of stuur een mail naar angelinedekker@publieknetwerk.nl of marjandewit@publieknetwerk.nl
Wil je meer weten over Gemeente Landsmeer en de andere vacatures die er zijn, kijk dan op onze website https://publieknetwerk.nl/vacatures-Landsmeer.
 
 
 
of
this job portal is powered by CATS