Beleidsadviseur Zorg en Welzijn

Locatie: Opmeer, Noord-Holland
Datum Geplaatst: 29-03-2019
Ben jij een initiatiefrijke, analytische, resultaatgerichte adviseur met ervaring in sociaal domein? Ben je een stevige, communicatieve beleidsadviseur, die gemakkelijk schakelt en sterk is in regievoering? Dan is Opmeer op zoek naar jou!
 
Opmeer is een krachtige en zelfstandige plattelandsgemeente in het hart van Midden-Westfriesland (NH). Het bestaat uit acht kernen met 11.422 inwoners en heeft een aantrekkelijk woon- en werkklimaat. Het heeft de charme van een landelijk leefklimaat en kent een rijke (zichtbare) historie. De gemeente kent een levendig en bloeiend verenigingsleven en een sterke onderlinge betrokkenheid van de inwoners.  
 
De gemeentelijke organisatie
De ambtelijke organisatie maakt momenteel een ontwikkeling door met als doelstelling een zelfstandige gemeente te blijven. Daarom wil de Gemeente Opmeer goed toegerust zijn om haar taken optimaal uit te kunnen blijven oefenen. De gemeente wil volwaardig aanwezig zijn bij regionale zaken en de nieuwe ontwikkelingen, waar nodig in samenwerking met partners, actief oppakken. Dit vraagt om medewerkers die taakvolwassen opereren en vaardigheden hebben om goede samenwerkingsverbanden aan te gaan.
 
De afdeling Zorg & Welzijn
De gemeentelijke organisatie bestaat uit drie sectoren: Bestuurs- en Organisatieondersteuning, Grondgebiedzaken en Samenlevingszaken. De afdeling Zorg & Welzijn maakt deel uit van de sector Samenlevingszaken en kent een grote verscheidenheid aan taken en werkzaamheden op het gebied van welzijn, zorg en ondersteuning. Onder de afdeling vallen o.a. de taakvelden: Wmo en Jeugdhulp inclusief toegang via het wijkteam, bijzondere bijstand, schuldhulpverlening, welzijn, zorg, sport, recreatie en toerisme, onderwijs, jeugd, volksgezondheid en cultuur.
 
Wat ga je doen?
Samen met collega’s werk je aan de integrale en interactieve beleidsontwikkeling en beleidsadvisering op de verschillende beleidsterreinen van de afdeling. De Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) is daarbij jouw specifieke aandachtsgebied. Je neemt o.a. deel aan regionale overlegverbanden en projecten op het gebied van de Wmo. Ook onderhoud je het contractbeheer, ben je budgethouder en stem je in de uitvoering af met de Wmo-consulenten.
Als beleidsadviseur geef je richting aan gemeentelijke kaders en adviseer je over strategische, politiek-bestuurlijke en maatschappelijke belangen. Je zorgt daarbij voor een goede aansluiting tussen beleid en praktijk en monitort, analyseert en evalueert de beoogde maatschappelijke effecten in afstemming met de diverse partners. Ook signaleer en onderzoek je risico’s, kansen en knelpunten in uitvoering en beleid, draagt daarvoor oplossingen aan en helpt die te realiseren. Je stelt daarbij prioriteiten en ontwikkelt en onderhoudt een relevant netwerk. Verder bewaak je budgetten en lever je een bijdrage aan de planning en control cyclus van de gemeente Opmeer.
 
Wat neem je mee?
Je beschikt over de volgende kennis en ervaring:
  • Een afgeronde HBO-opleiding met actuele kennis van de Wmo en andere relevante wet- en regelgeving
  • Ruime praktijkervaring met het aandachtsgebied Wmo is een pré
  • Ervaring met regievoering, project- en procesmatig werken
  • Het vermogen om  ontwikkelingen op diverse taakvelden te vertalen naar uitvoering en werkwijzen
 
Tevens beschik je over de volgende competenties:
  • Brede blik, analytisch vermogen
  • Initiatiefrijk
  • Flexibel, creatief
  • Mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
  • Verbindend vermogen
  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit
  • Onderhandelvaardig
  • Resultaatgericht
  • Stressbestendig
 Wat biedt de gemeente Opmeer?
Je krijgt een uitdagende functie met veel afwisseling en verantwoordelijkheid. Het salaris voor deze functie is afhankelijk van opleiding en ervaring en bedraagt maximaal € 4.225 bruto per maand (schaal 10) bij een 36-urige werkweek.  De gemeente Opmeer kent uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een Individuele Keuze Budget van circa 17,05 % van je bruto jaarsalaris. Je beschikt zelf over dit budget en kunt keuzes maken op gebied van verlofuren en geld. Je bepaalt zelf wanneer je welk deel ervan laat uitbetalen, bovenop je maandelijkse salaris.

Solliciteren
Word jij enthousiast van deze functie? Dan zien wij jouw sollicitatie met belangstelling tegemoet! Solliciteren kan door het insturen van je brief en CV via onderstaande sollicitatiebutton.
 
Meer informatie
Heb je vragen of wil je meer weten over deze functie, neem dan telefonisch contact op met Angeline Dekker-Valks (06-12569245) en angelinedekker@publieknetwerk.nl.



 
 
of
this job portal is powered by CATS